Eesti Õpilasesinduste Liit | Õpilaste huvikaitse edendamise programm
2280
post-template-default,single,single-post,postid-2280,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

Õpilaste huvikaitse edendamise programm

Õpilaste huvikaitse edendamise programm

[dropcap]Õ[/dropcap]pilaste huvikaitse edendamise programm (ÕHEP) on projekt, mille eesmärk on kaasajastadaharidusplatvorm ning suurendada organisatsiooni legitiimsust läbi uute kaasamismeetodite väljatöötamise ja rakendamise. Projektis kirjeldatud tegevuste edukas ja tulemuslik teostamine muudavad EÕEL-i tõhusamaks hariduspoliitika mõjutajaks ning tagavad, et haridussüsteemi areng lähtub õpilaste huvidest ja 21. sajandi ühiskonna vajadustest.

Projekti keskmes on EÕEL-i liikmete ehk õpilasesinduste (s.h 100 000 Eesti õpilast, keda EÕEL esindab oma liikmete kaudu) kaasamine uute seisukohtade koostamiseks hariduspoliitilistes ning õpilaste kaasamist puudutavates küsimustes. Projekti raames viiakse läbi kehtiva platvormi mõjude hindamine ning analüüs. Ühtlasi korraldatakse uuringuid õpilaste seas, mis omakorda toetavad professionaalse ja ajakohase haridusplatvormi väljatöötamist.

Projekti rahastab siseministeerium ja Kodanikuühiskonna Sihtkapital kogusummas 9982,80 €

Seni tehtud tegevused:

  • Aprillis alustati ekspertgrupi kohtumistega, kus anti esmane hinnang haridusplatvormi senisele täitmisele. Koosviibimiste põhjal koostati haridusplatvormi eesmärkide täituvuse analüüs, mis on kättesaadav siin.
  • Mais toimusid kaks fookusrühma Erki Kaikkoneni eestvedamisel, kus koguti haridusplatvormi põhjal sisendit õpilasuuringu koostamiseks.
  • Juunikuus oli koostamisel Urmo Kübara Soovitused Eesti Õpilasesinduste Liidule õpilaste paremaks kaasamiseks, mida saab lugeda siit.
  • Juulis toimusid 5 arutelurühma üle Eesti, et selgitada välja haridusplatvormis olevad olulisemad ja vähem olulisemad teemad ning täiendati ka puuduolevate teemadega.
  • Augustis toimus õpilasuuringu piloot. tutvu joonisaruandega siin.
  • Septembrikuus viidi läbi kordus õpilasuuring, lõplikut koondaruannet loe siin.
  • Oktoobris tehti infotund Saaremaa õpilasesindustele
  • Oktoobris ja novembris toimusid seminarid, kus analüüsiti seniste tulemuste põhjal saadud sisendit. Kogu siiani saadud sisend on hetkel analüüsimisel, et projektimeeskond saaks selle põhjal värsket haridusplatvormi kokku panema hakata.
  • Detsembri ja jaanuarikuu vältel on kogu materjal koondatud ning valmistatud ette platvormi vormistamise kohtumisi.
  • 31. jaanuar, 7. ja 13. veebruar toimusid platvormi vormistamise kohtumised Tallinnas
  • 22. veebruar toimus teemapäeva formaadis Talvekool “Millisel platvormil seisad sina?” kus anti koostatud Haridusplatvormile viimane tagasiside. Vajalikud muudatused koondati ning arutati projektimeeskonnaga läbi.
  • Märtsis toimusid ka regionaalsed koolitused. Need on uuenduslikud üritused infotundide läbiviimiseks, koolituste pakkumiseks ning õpilasesinduste probleemide lahendamiseks. Kokku said infotunni ja koolitusprogrammi 34 õpilasesindust Harjumaalt, Ida-Virumaalt ja Lääne-Virumaalt.
  • Haridusplatvorm valmis lõplikult 13. märtsil. Seejärel saadeti see kõigile liikmetele tutvumiseks.
  • Eelfoorumid platvormi tutvustamiseks toimuvad 5 linnas (Tallinn, Tartu, Pärnu, Rakvere ja Paide) 25.-27. märtsil.