Eesti Õpilasesinduste Liit | Õpilasliit tunnustab õpilaste ja õpetajate vahelist koostööd konkursiga
978
post-template-default,single,single-post,postid-978,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

Õpilasliit tunnustab õpilaste ja õpetajate vahelist koostööd konkursiga

Õpilasliit tunnustab õpilaste ja õpetajate vahelist koostööd konkursiga

Meil on hea meel välja kuulutada mais aset leidnud „AASTA KOOSTÖÖ“ konkursi võitja, kelleks valisid igast Õpilasliidu valdkonna aktivistist moodustatud žürii-liikmed välja Pärnu Ühisgümnaasiumi õpilase Madis Arumäe esitatud ankeedi. Nõustume Madise väitega, et koostöö õpilase ja õpetaja vahel on suhteline mõiste, sest ka õpetamise ja õppimise kooskõla moodustavad koostöö. Seetõttu oli eriti põnev vaadata, kuidas keegi antud teemale lähenes.

Võiduankeedis on kirjeldatud Pärnu Ühisgümnaasiumi õpilaste ja õpetaja vahelisi suhteid mitme näitena.
Kaasa löönuna koos õpetajatega mitmetes rahvusvahelistes projektides, on see Madise sõnul soojendanud õpilase-õpetaja omavahelisi suhteid, mis on oluline heaks koostööks.

„Õpilased mõistavad, et õpetaja on ka inimene, isiksus ja meeldiv reisikaaslane ning õpetajad jällegi, et kõik õpilased ei ole ühesugused, vaid väga erinevad. Kõige toredam on see, et lähetusel olles me ei näe õpetajat kui pedagoogi, vaid kui väga-väga head sõpra ja suhtluskaaslast, kellega võib ausalt ükskõik millest rääkida,“ selgitab Madis.

Just ühes rahvusvahelises projektis Küprosel osalenud õpilased ja õpetajad leidsid end vestlemast kooli heaolu üle, mis võib-olla igapäevaselt koolitundides teemaks ei tulekski. Nii kasvas vestlusest välja plaan muuta kooli õppesüsteemi – 2015. aasta oktoobris tegi õpilasesinduse juhatus õpetajaskonnale ettepaneku. Plaan praegusest õppekorraldusest moodulõppele üle minna oli nende koolis juba varem, kuid see jäi erinevatel põhjustel paraku soiku.  Õpilased viisid koos kooli juhtkonna ja õpetajatega läbi erinevaid koosolekuid, kus arutati moodulõppe rakendamist ja räägiti selle plussidest kui miinustest. Tõuke kindlalt moodulõppele üle minekuks andis külastus Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi, kus on juba toimiv moodulõpe.
„Moodulõpet võib vaadelda kui õpilaste motivaatorit, mis laseks koolil olla õpilase arengu võimendiks. Moodulõppes saab õpilane valida peale kohustusliku kursustepaketi kaks oma huvidest, võimetest ja vajadustest lähtuvat moodulit (iga moodul koosneb omakorda kuuest kursusest, mis on ühtlaselt jaotatud kolme aasta peale). Moodulõpe võimaldab paindlikku õppekava, paremat arvestamist õpilaste individuaalsete vajaduste ja võimetega, tõstab õpimotivatsiooni, soodustab ainetevahelist lõimumist, tugevdab sotsiaalseid kontakte ja kooli ühtsustunnet,“ kirjeldab Madis moodulõppele mineku soovi.
2016. aasta sügisest toimibki Pärnu Ühisgümnaasiumis moodulõpe ja seda tänu kooli initsiatiivgrupile, kuhu kuulusid antud kooli õpetajad Liis Raal-Virks, Peedu Sula, huvijuht Tiina Saarits ning endine ÕE president Chrystal-Katriin Kopti ja Madis Arumäe ise.

See on ehk näide elust enesest, kui suurt rolli võib koolis mängida õpilasesindus ning kui oluline on see, et õpetajad ja õpilased saaksid omavahel hästi läbi ning noori võetakse kuulda.

Täname kõiki konkursile laekunud ankeetide esitajaid!
Võitjaga oleme juba ühendust võtnud ning toimetame neile auhinna üle kooli lõpuaktusel.
Kellel seekord ei vedanud, siis kutsume teid konkursil osalema ka järgmisel kevadel!

12064414_1003876826321642_1826369156_n